فرمت فایل: ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ )
حجم فایل: (در قسمت پایین صفحه درج شده )
تعداد صفحات فایل: 13
کد محصول : 001Shop
قسمتی از محتوای متن
رسانهها ـ وسايل
آموزشي
كتاب درسي ـ تخته و گچ ـ تصاوير ـ تابلو ـ نقشه ـ رايانه ـ مدل و ماكتهاي مرتبط با موضوع ـ كره
مدل كلاس و
گروه آموزشي
دوگروه U شكل روبه تخته با سه صندلي و حتيالمقدور يك ميز براي هر گروه متناسب با روش تدريس
قبل از
شروع درس
(3 دقيقه)
ذكر صلوات بر محمد و آل محمد ـ تلاوت آيات قرآن مجيد
- سلام و احوالپرسي با دانشآموزان
- حضور و غياب و توجه به وضع روحي و جسمي دانشآموزان
توجه به فضاي فيزيكي كلاس و گروهبندي دانشآموزان
- بررسي تكليف جلسه قبل و انتخاب تكليف برتر و تشويق دانشآموزان.
تعيين رفتار
ورودي
به روش ياران در يادگيري و به شيوهاي اتفاقي هر تيم
فردي از تيم مقابل ميپرسد. در صورت نياز اعضاي تيم ميتوانند به تكميل پاسخ دوستانشان بپردازند.
1- انواع آب و هوا در جهان كدامند نام ببريد.
2- آب و هواي گرم به چند دسته تقسيم ميشود. نام ببريد.
3- زيست بوم را تعريف كنيد.
4- چگونه زيست بومها مورد تجاوز انسانها قرار ميگيرند.
ارزشيابي
تشخيصي
(3 دقيقه)
1- در كدام آب و هواها جمعيت بيشتري زندگي ميكنند.
2- دو كشور پر جمعيت جهان را نام ببريد.
فعاليت آموزشي
فعاليت هاي معلم
فعاليت هاي دانش آموز
آمادهسازي
(ايجاد انگيزه)
(3دقيقه)
1- طرح سوال ونشان دادن تصاويري از آب و هوا و عوامل جغرافيايي در پراكندگي جمعيت
2- طرح سوالهايي نظير: نواحي پرجمعيت جهان كدامند و عوامل پراكندگي جمعيت در مهاجرت انسان چه ارتباطي با هم دارند.
3- ايجاد بحث وگفت وگو بين اعضاي دو تيم در كلاس درس
4- هدايت بحث وپاسخ به سوالهاي دانش آموزان بادلايل مستند و منطقي
1- بحث در مورد تصاوير نشان داده شده
2- پاسخ به سوالات مطرح شده
3- اظهار و بحث در مورد پاسخ داده شده به صورت منطقي
4- رعايت نوبت و نظم در فرايند بحث و توجه به بحثهاي ديگران
ارائه درس
(14 دقيقه)
1- دو تيم سه نفره نسيم و باران را تشكيل ميدهم.
2- به اعضاي هرتيم كارت مصور ميدهم (نمايش فيلم ـ سي دي)
3- قسمت مورد مطالعه هر فرد را مشخص ميكنم.
4- فرصتي جهت مطالعه فردي ميدهم.
5- گروه همتا از دو تيم تشكيل ميدهم.
6- نقشه، تصاوير، كره، مدل و به هر تيم را در اختيارشان قرار ميدهيم.
1- طبق شمارههاي زوج و فرد دفتر نمره دو تيم نسيم و باران راتشكيل ميدهند.
2- دانش آموزان هر تيم كارت مصور دريافت مي كنند.
3- دانشآموز بخش مربوط به خود را به شيوهي صامتخواني مطالعه ميكند و يادداشتبرداري ميكند.
4- گروههاي همتا را تشكيل ميدهند و با يكديگر تبادل نظر مي كنند.
5- از نقشه، تصاوير،كره، مدل و ... براي درك بهتر و آموزش كاملتر هر مبحث استفاده ميكنند.
ارائه درس
7- بر روند تبادل اطلاعات در گروههاي همتا نظارت مي كنم.
8- به ترتيب مطالب درس از هر يك افراد تيم خواسته ميشود كه مطالبش را براي ديگر افراد تيم خود توضيح دهد.
9- جهت اطمينان ازثمربخش بودن فرايند ياددهي ـ يادگيري پرسش به روش فردي برگزار ميشود.
10- به تفسير نمرات فردي و معدل اعضاي تيم پرداخته وجهت رفع ابهامات و اشكالات احتمالي برخي از دانشآموزان كه نتوانستهاند به پاسخ صحيح و كامل دست يابند از دانشآموزي كه مسئول آن قسمت ازدرس بوده ميخواهم به ارائه مجدد توضيحات براي همه دانشآموزان به كشف علل وچگونگي پراكندگي جمعيت در كره زمين بپردازد.
11- اعضاي دو تيم درخواست ميشود با روش ايفاي نقش به مبحث مهاجرت بپردازند.
12- جمعبندي مطالب درسي نيز با پرسش و پاسخ انجام ميشود.
13- ارزشيابي پاياني از كل درس صورت ميگيرد.
6- هر يك از اعضاي تيم به تيم خود باز مي گردد هر فرد به كمك تصاوير و مدلي كه در اختيار دارد مبحث مربوط به خود را طبق نظم كتاب براي ديگراعضاي تيم خود توضيح مي دهد.
7- اعضاي تيم به صورت فردي به سئوالات پاسخ ميدهند.
8- فردي كه دانش آموزان در پاسخ دادن سئوالات مربوط به مبحث او اشكال داشتهاند جلو آمده و مجدداًًًًًًًًًًًًًً به شرح و توضيح مبحث ميپردازند تا ديگر دانشآموزان به چگونگي پراكنده شدن جمعيت در كره زمين پي ببرند.
10- اعضاي دو تيم هر كدام مطابق نقش انتخابي خود در موضوع مهاجرت به ايفاي نقش ميپردازند.
11- دانشآموزان به منظور تعميق يادگيري به جمع بندي و خلاصه كردن درس ميپردازند.
12- به سوالات ارزشيابي پاياني پاسخ ميدهند.
متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.
پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.
نام فایل | حجم فایل |
---|---|
1_715016_3619.zip | 5.7 MB |