اطلاعیه خرید از سایت یاد بگیرید تقلید نکنید کپی برداری ممنوع مرجع فایل مرجع تمامی فایل به زودی  هزاران فایل در اختیار کاربران کتاب بهترین دوست شما چقدر خوبه یاد بگیریم تقلید نکنیم آدم باشیم نه

اطلاعیه فروشگاه

در هنگام خرید حتما روی دکمه تکمیل خرید در صفحه بانک کلیک کنید تا پرداخت شما تکمیل شود مراحل پرداخت را تا آخر و دریافت کدپیگیری سفارش انجام دهید.در صورتی که نتوانستید پرداخت الکترونیکی را انجام دهید چند دقیقه صبر کنید و مجددا اقدام کنید و یا از طریق مرورگر دیگری وارد سایت شوید یا اینکه بانک عامل را تغییر دهید.پس از پرداخت موفق لینک دانلود به طور خودکار در اختیار شما قرار میگیرد و به ایمیل شما نیز ارسال میشود. در صورت مشکل در پرداخت با پشتیبانی تماس بگیرید و در ارتباط باشید. با تشکر از خرید شما مرجع فایلmarjafile.ir@gmail.com

تحقیق درباره كلاسيسيسم

تحقیق درباره كلاسيسيسم

فرمت فایل:  Image result for word ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ

حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده )

تعداد صفحات فایل: 20

کد محصول : 001Shop

فروشگاه کتاب : مرجع فایل 


 

 قسمتی از محتوای متن 

  مقدمه

كلمه كلاسيك به معني وسيع خود به تمام آثاري مه نمونه ادبيات كشوري شمرده مي شود و مكايه افتخار ادبيات ملي آن كشور است اطلاق ميشود .مثلا ما مي توانيم همه آثار جاوداني شاعران  بزرگمان را كلاسيك هاي ادبيات فارسي بدانيم ولي آنجا كه بحث از مكتبهاي ادبي در ميان باشد .ديگر چنين معني وسيعي منظور نظر نيست و در اين مورد عنوان كلاسيك به آن مكتب ادبي گفته ميشود كه پيش از پيدايش ساير مكاتب ادبي(در قرن هفتهم)در فرانسه به وجود آمده و از ادبياتقديم يونان و روم تقليد كرده است .

 

مي گوييم در فرانسه زيرا  اين مكتب .اگر از مفهوم عام كلمه سرفنظر كنيم .اختصاصا يك مكتب فرانسوي است در مورد دورانها يا مكاتب ديگر مثلا در مورد رنسانس .رومانتيسم ويا سمبوليسم به راحتي مي توان از يك جريان كلي اروپايي سخن گفت .اما در مورد تمايلات ادبي كه قرن هفدهم و آغاز قرن هيجدهم اروپا در كشور هاي مختلف كلاسيك ناميده شده اند كمتر ميتوان شباهتي پيدا كرد و فقط در فرانسه است كه اين نهضت تظم  و قائده پيدا كرده  و به صورت مكتب معيني در آمده است .

 

بد نيست كه در اينجا از لحاظ تاريخي و از ديد معني شناسي نگاهي به كاربرد اين كلمه بيندازيم :در قرن دوم ميلادي آولوس .جليوس  محقق رومي نويسندگان را به دوگروه تقسيم ميكرد :sculptor classlcus نويسنده كلاسيك و sculptor classlcus (نويسنده عامه ) .و عنوان نويسنده كلاسيك را به نويسندهاي اطلاق ميكرد كه آثار او شايسته مطالعه طبقات بالاي جامعه باشد .بتدريج اين صفت  معني وسيع تري پيدا كرد و به آثاري اطلاق شد كه شايسته تدريس در كلاس ها و قابل استفاده براي تربيت نسل جوان باشد اين نويسندگاني كه آثارشان به عنوان سرمشق براي دانش آموزان  پيشنهاد مي شد طبعا بهترين نويسندگان به شمار رفتند و كلمه كلاسيك نيز معادل برتري ترديد ناپذير اثر شمرده  شد .

 

آثار برتر به خصوص از نظر معلمان طبعاً آثاري هستند كه با گذشت قرنها و دورانها اهميت و ارزش خودشان را حفظ كرده اندو در مواقع همان بناهاي هستند كه به قول فردوسي .از باد و باران گزند نيافته اند به همين دليل در اغلب زبان هاي امروزي اروپائي آثار كلاسيك همان آثار قديم هستند اما در كنار آن نويسندگان جديدي راهم كه آثارشان شايستگي قرار گرفتن در كنار آثار بزرگان قديم را پيدا مي كند نويسندگان كلاسيك و آثارشان را كلاسيك هاي ادبياتشان مينامند مثلاً آثار تولستوي .گوته و پروست را كلاسيك هاي ادبيات روسي.آلماني و فرانسه مي نامند.

 

اما فقط د رقرن هيجدهم از طريق لاهارپ .ولتر و تعليمات يسوعيان .و بعد در قرن نوزدهم از طريق دانشگاه امپراطوري و معلمان دوران باز گشت سلطنت و لوئي فيليپ كه اغلب مخالف انقلاب رومانتيك بودند اين صفت ((كلاسيك))به طور منظم در مورد نويسندگان فرانسوي دوران لوئي سيزدهم و لوئي چهاردهم بكار رفت .كلمه كلاسيك از آن ببعد گذشته از اينكه خود نشانه ارزش بود .در عين حال سرزنشي شمرده مي شد به نويسندگان رمانتيك كه نوآور.منحط و ناسازگار شمرده مي شدند .گوته ادعا كرد كه براي اولين با ر او و دوستش شيلر بودند كه اين اختلاف بين كلاسيك  و رومانتيك را مطرح كردند و بعد از آنها برادران شلگل به اين مسئله پرداختند از منتقدان قرن نوزدهم و بيستم فرانسه نيسار nisard برونتير brunitiereو موراسmaurras و در كشور هاي ديگر ايرونيگ بابيت babbit. آمريكاي تي.اي.هولم e.huime t.  انگليسي و تي. اس . البوت و عده اي ديگر تجليل و تعريفي از كلاسيسيسم به عمل آوردند كه خود در عين حال تحقيري از رومانتيسم بود .

 

با اين اوصاف بايد گفت كه هنر كلاسيك اصلي همان هنر يونان و روم قديم است .شاعران قرن هفدهم فرانسه .به دنبال نهضتي كه اومانيسم humanisme ناميده مي شود .اين هنر قديم را براي خود سرمشق قرار دادند و آثار خويش را به پيروي از قوائد ثابت و بارزي كه از ادبيات يونان و روم قديم و به خصوص از عقايد ارسطو اقتباس شده بود بوجود آوردند البته اين نهضت يك قرن پيش از ان كه در فرانسه ظاهر شود .در ايتاليا و اسپانيا به وجود آمد .اسپانيائي ها هيچ تاثيريدر فرانسويان باقي نگذاشتند زيرا با اين كه تحقيق در بار ارسطو را در قرن شانزدهم آغاز كردند .ولي مي كوشيدند اين قواعد را با ادبيات غني  و پر ارزشي كه خود داشتند تطبيق دهند و ادبيات تازه اي  ايجاد كنند از اين رو به آفريدن نظام ادبي جا افتاده اي موفق نشدند.

 

اما هيچ ترديدي در اين نيست كه تئو ريسين هاي فرانسوي همه مطالعات و قانون  گذاريهايشان را مديون اومانيسم هاي ايتاليا ئي هستند .

اومانيسم

نهضتي كه در اين روزگار زير نام اومانيسم (انسانگرايي) نخست در ايتاليا مطرح شد نامش را از روميان گرفته بود . زيرا روميان در عصر خود براي مطالعه و تحقيق در باره آثار يونان قديم يك نظام ادبي و فلسفي تحت عنوان

 

studia humaniatis  برقرار ساخته بودند و عقيده داشتند كه در سايه مطالعه آثار قديم مي توان قدرت معنوي انساني را رشد داد و او را به صورت انساني تر يعني مدني تري در آورد كلمه اومانيسم در اصل به معنب  (( مطالعات آزاد )) بود در نظر اول مطالعه ((ادبيات انساني))يا ((ادبيات نسل بشر))به ادبياتي متقاوت با((الهيات))اطلاق مي شود پس به اين ترتيب اومانيسم يعني مطالعات غير مذهبي .اما نكته اي كه بايد به آن توجه كرد اين است كه بهيچوجه  مقابله  در ميان نيست بلكه اگر مقابله اي در ميان باشد .مقابله با ادبيات غير مذهبي قرون وسطا است كه اغلب فاقد ارزش ادبي بود براي اينكه با اين مسئله به صورت دقيق تري آشنا  شويم بهتر است كه عين عبارات  و.ل سولنيهv.l.saulnier را از رساله ((روح رنسانس ))در((تاريخ ادبيات جهان )) انتشارات پلئياد نقل كنيم :

 

(( اگر موارد خاص باعث شده است كه كلمه اومانيسم يك معني ثانوي پيدا كند كه عبارت از مطالعه ادبي متون  يوناني و رومي يعني آثار فرهنگ دوره الحاد است به اين سبب است كه يگانه متوني كه رنسانس توانسته بود به آنها دسترسي پيدا كند همين آثار بود . اومانيسم كه بنا به تعريف متفاوت با مطالعات آبا  كليسا بود .هيچ گونه قصدي براي مخالفت با آنها نداشت .بلكه برعكس مي خواست روشنگري تازه اي را در خدمت ايمان و مطالعات مذهبي  قرار دهد )).

 

 اما اومانيسم ها به زبان بي جان و مرده اي از گذشتگان تقليد مي كردند. زبان عامه مردم را تحقير مي نمودند و در نتيجه .از روح مردم يعني ذوق و هنر ملي بي بهره بودند هر چند كه طرفداران زيادي اطراف آنها گرد آمده بودند .اگثريت مردم چون فرا گرفتن زبان لاتين برايشان امكان نداشت .از آثار آنان چيري در نمي يافتند.

 

 

  متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.

 
/images/spilit.png

 


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان
توجه: فروش محدود و اختصاصی این فایل فقط به 50 مشتری فروخته می شود و به محض رسیدن تعداد خریداران به 50 نفر فروش بصورت خودکار متوقف خواهد شد.
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
5_715047_8121.zip20.6k





كارآموزي واحد تمرين معلمي 1 - 22 ص

كارآموزي واحد تمرين معلمي 1 - 22 ص گزارش مشاهده محيط فيزيكي و برآورد نيروهاي انساني مشخصات مدرسه‌اي را كه اينجانب مريم كمال‌زاده گيلاني در آن واحد تمرين معلمي 1 خود را كارآموزي كردم، به شرح زير است: نام واحد آموزشي بنده مدرسه راهنمايي تحصيلي دخترانه بنت‌الهدي الصدر 1 مي‌باشد كه كد آموزشي آن 20819003 است. محل استقرار آن در لاهيجان، خ اميرشهيد، خيابان استقلال و تلفن آن 2236210-141 مي‌باشد. وضعيت مدرسه مستقل ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان

تحقیق قيد در نگارش 10 ص

تحقیق قيد در نگارش 10 ص بنام آنكه جان را فكرت آموخت مبهمات و ادوات استفها مي : در بعضي ضمائر استفهامي علامت جمع وجود دارد مانند : كدامها ؟ ـ (چه؟ـ كو؟) براي غير معدود است . (چند) براي اشياء معدود كه داراي افراد باشند بكار مي رود . كلمات (چه؟ ـ چند؟) صورت جمع هم دارند به صورت : (چه ها؟ ـ چندان ـ چند ها ) . قيدها: قيد مقدار ـ مؤلف ساختمان واژة زبان فارسي امروز مينويسد :« از نظرملاك قاموسي، واژة بسيطي كه تنها قيد م ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,000 تومان

تحقیق درباره قواعد ادبيات

تحقیق درباره قواعد ادبيات فرمت فایل:   ( قابلیت ویرایش  و آماده چاپ )  حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده  ) تعداد صفحات فایل: 35 کد محصول : 001Shop فروشگاه کتاب : مرجع فایل     قسمتی از محتوای متن     خلاصه‌ي درس 12 (گروه اسمی):   گروه اسمی: یک اسم به عنوان یک هسته تشکیل می‌شود ومی‌تواند یک یا چند وابسته · داشته ب ...

توضیحات بیشتر - دانلود 5,800 تومان

تحقیق درباره فعل معتل و قواعد عربي

تحقیق درباره فعل معتل و قواعد عربي فرمت فایل:   ( قابلیت ویرایش  و آماده چاپ )  حجم فایل:  (در قسمت پایین صفحه درج شده  ) تعداد صفحات فایل:94 کد محصول : 001Shop فروشگاه کتاب : مرجع فایل     قسمتی از محتوای متن     فعل معتل به فعلي كه در ريشة آن حرف علّه (و، ي، ا) وجود داشته باشد «فعل معتل» مي‌گويند.[1]   مانند:«وعد، يسر، قول، ...

توضیحات بیشتر - دانلود 9,400 تومان

دسته بندی محصولات فروشگاه

ابزار هدایت به بالای صفحه